Przebudowa trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze może ruszyć w czerwcu, wystartował przetarg!

To czy prace ruszą zależy od tego czy  zgłosi się wykonawca chętny przeprowadzić je za oczekiwaną przez miasto kwotę. Przedsiębiorcy mają czas do 23 kwietnia.

PIM na wykonanie wszystkich prac budowlanych przewidział 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. – W ramach inwestycji przebudowane będzie zarówno torowisko, jak i drogi wzdłuż GTR. W zakres prac „tramwajowych”, czyli związanych z Zarządem Transportu Miejskiego, wejdzie m.in.: kompletna przebudowa torowiska z siecią trakcyjną na całym odcinku, budowa i przebudowa przystanków tramwajowych oraz tramwajowo-autobusowych, rozbudowa ronda Żegrze, przebudowa fragmentów ulic kolidujących z trasą tramwajową, przebudowa stacji prostownikowej Żegrze oraz stacji transformatorowej ENEA, wyposażenie infrastruktury drogowo-torowej w elementy stałej organizacji ruchu i bezpieczeństwa (w tym sygnalizacji świetlnej), przebudowa i budowa chodników oraz dróg rowerowych, budowa monitoringu wizyjnego, budowa i przebudowa infrastruktury (oświetlenia, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej i telekomunikacyjnej), budowa sieci do nawadniania terenów zielonych. – informuje Urząd Miasta Poznania.

Przy okazji ten inwestycji przebudowane będzie również skrzyżowania ulic Chartowo/Wiatraczna oraz Żegrze/Bobrzańska.  – To kolejny etap inwestycji transportowych dofinansowanych ze środków europejskich. Ogłoszony właśnie przetarg jest w trybie „Buduj”. Mamy dokumentację projektową, która jest istotnym elementem tego postępowania. W drugiej kolejności będziemy realizować etap związany z budową układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej. Przetarg z tym związany planujemy ogłosić w sierpniu tego roku – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

Do 2023 roku miasto wyda prawie 1,5 mld zł na inwestycje dedykowane transportowi zbiorowemu, z czego ponad 630 mln zł stanowić będzie dofinansowanie unijne.

Komunikacja miejska – planowane zmiany

Do końca roku na trasie będzie funkcjonował jeszcze ruch tramwajowy w ciągu ul. Chartowo i Żegrze od tunelu na os. Lecha do przystanku Żegrze I. – Za przystankiem Żegrze I zostanie zbudowany tymczasowy zjazd torowy umożliwiający przejazd tramwaju na drugi tor. – dopowiadają urzędnicy.

W czasie przebudowy miasto już zaplanowało kursy autobusu „za tramwaj” pomiędzy rondem Starołęka a ul. Piaśnicką. – W godzinach szczytu będą one jeździły w takcie, co 7,5 minuty, a tramwaje dojeżdżające do przystanku Żegrze I – co 10 minut – wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Od nowego roku, jeżeli warunki atmosferyczne na pozwolą na rozpoczęcie prac, zamkniemy tę trasę i będzie ona obsługiwana tylko autobusem „za tramwaj”. Jego częstotliwość będzie zwiększona i będzie jeździł, co 5 minut. Pozostałe linie, które teraz jeżdżą przez „górny taras”, czyli 1 i 5, pojadą ul. Zamenhofa i dalej odpowiednio – „jedynka” na Franowo, a „piątka”, przez Kórnicką po swojej stałej trasie. – info UMP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *