Spółdzielnia Mieszkaniowa „Osiedle Młodych” zakupi zintegrowany system informatyczny. – Innowacyjne i coraz bardziej zaawansowane techniki przekazywania i przetwarzania informacji, a także ciągłe zmiany w przepisach podatkowych i nakładanie przez ustawodawcę nowych obowiązków na podmioty gospodarcze, stanowią duże wyzwanie dla Spółdzielni – informuje SM.
Obecnie pracownicy spółdzielni pracują nad wdrożeniem systemu. Jego częścią ma być Mobilny System Obsługi Mieszkańca. – Ta funkcjonalność pozwoli zrealizować jeden z priorytetowych celów Spółdzielni – poprawa jakości obsługi mieszkańców. Od dłuższego czasu, mieszkańcy kierowali do Zarządu oraz Kierownictw Osiedli wnioski o ulepszenia i rozbudowę istniejącej platformy e.osiedlemlodych.pl, która w chwili obecnej umożliwia jedynie dostęp do informacji o szczegółach naliczeń czynszowych, faktur i terminach ich płatności. – informuje spółdzielnia.
Nowe rozwiązanie pozwoli mieszkańcom, m.in. na:
- zgłaszanie spraw i wniosków do Spółdzielni wraz z opisem problemu, możliwością dodania załącznika, czy wskazaniem lokalizacji na mapie;
- otrzymywanie automatycznych powiadomień o postępach w realizacji sprawy;
- kontrolę aktualnych i historycznych danych o obrotach i saldach posiadanych lokali mieszkalnych,
- dostęp do informacji o szczegółach płatności;
- dokonanie bezpośrednich płatności czynszu;
- weryfikację zużycia mediów;
- podanie stanu liczników;
- odbiór wiadomości i komunikatów wysyłanych przez Spółdzielnię;
- kontakt przez komunikator / chat.
System pozwoli także na wdrożenie e-korespondencji. Nowy system wdrażany będzie etapami, w pełnym wymiarze rozpocznie działanie w 2025 roku. Powstanie nowego systemu nie oznacza jednak zupełnej rezygnacji z tradycyjnych form komunikacji.