
Zdaniem radnych jest potrzeba montowania gumowych słupków, ponieważ kierowcy jadący ulicą Katowicką nie zauważają, że na pewnym etapie ulica się kończy, a zaczyna się chodnik i ścieżka rowerowa. – Dochodzi do sytuacji, że samochody podjeżdżają do przystanku tramwajowego – mówi Przemysław Plewiński z Polski 2050, który napisał w tej sprawie interpelację do prezydenta. Zdarza się, że samochody jadą dalej. – Kierowcy czasem próbują jechać torowiskiem i ścieżką rowerową. Niszczą minie publiczne i stwarzają realne zagrożenie dla pieszych i rowerzystów szczególnie po zmroku – mówi Krzysztof Skrzypczak, zastępca przewodniczącego Zarządu Osiedla Rataje. Najciekawsze jest to, że kierowcy i tak po przejechaniu na drugą stronę nie dojadą do żadnej drogi, nawet osiedlowej.
Ma to się zmienić. Kierowcy już nie wjadą na ścieżkę pieszo-rowerową w okolicy przystanku Łacina. Jest odpowiedź na interpelację zastępcy prezydenta Mariusza Wiśniewskiego, który twierdzi, że teren posiada poprawne oznakowanie, zgodne z przepisami prawa o ruchu drogowym, wskazujące, że jest to droga pieszo-rowerowa, na której ruch pojazdów jest zabroniony. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował prezydenta, że to oznakowanie okazało się niewystarczające. – Przedstawiciele ZTM wspólnie z Naczelnikiem Wydziału ds. Infrastruktury Rowerowej przedstawili propozycję montażu elastycznych słupków mocowanych w gnieździe. Rozwiązanie to pozwala na łatwy demontaż lub wymianę słupków, jak również nie wyłącza możliwości przejazdu przez uprawnione służby w razie konieczności. Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje obecnie postępowanie przetargowe, którego jednym z elementów będzie instalacja słupków. – informuje Mariusz Wiśniewski.


