Usługa będzie realizowana przez kolejne 3 lata. Oznacza to kilka zmian, ale opłata za odpady nie zmieni się. Nie trzeba też składać nowych deklaracji.

Od 1 lipca za odbiór odpadów, ich transport i zagospodarowanie będzie odpowiadać:

  • Sektor IV – Nowe Miasto (Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski-Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie, Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki): – FBSERWIS S.A.
  • Sektor V – Rataje (Chartowo, Rataje, Żegrze): – FBSERWIS S.A.

Wraz z nowymi umowami na odbiór odpadów komunalnych zmienią się zasady dostarczania harmonogramów. – Nie będą już one dystrybuowane w wersji papierowej, lecz za pośrednictwem wiadomości elektronicznej (jeżeli w deklaracji został wskazany adres e-mail). Miasto Poznań działa na rzecz ekologii – oszczędza papier. Mieszkańcy będą mieli dostęp do terminów odbioru odpadów na bieżąco poprzez nowe narzędzie na stronie miasta – WYSZUKIWARKĘ HARMONOGRAMU. – informują urzędnicy miejscy.

Już teraz informacje o terminach odbioru poszczególnych frakcji odpadów można uzyskać na stronie internetowej www.poznan.pl/odpady lub w bezpłatnej aplikacji Smart City Poznań (aplikacja dodatkowo oferuje możliwość podłączenia terminów odbioru do własnego kalendarza i ustawienia alertów).

Urzędnicy informują, że odbiory odpadów komunalnych będą odbywały się na takich samych zasadach oraz z tą samą częstotliwością, jak dotychczas, zgodnie z harmonogramami przypisanymi do każdej nieruchomości. Jak zostało wspomniane wyżej, zmieni się jedynie sposób dostarczania harmonogramów – będą przesyłane w formie elektronicznej.

Wszelkie nieprawidłowości z odbiorem odpadów należy zgłaszać e-mailowo na adres: odpady@um.poznan.pl lub telefonicznie pod numerem: 61 646 33 44.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *