17 października rozpocznie się ostatni etap przebudowy tras tramwajowych tzw. Górnego Tarasu Rataj (GTR). Od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha pojawi się nowe torowisko na trasie kórnickiej. Jej przebudowa jest konieczna ze względu na bardzo zły stan. – Podpisaliśmy umowę z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą, który nie tylko zajmie się wysłużoną trasą tramwajową, ale i rozbudową dróg rowerowych, chodników oraz układu drogowego w ramach tzw. ringu Łacina. Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki mocno zużytego już torowiska i sieci trakcyjnej. Cała trasa o długości blisko dwóch kilometrów zostanie kompleksowo przebudowana. Zakładamy, że prace zakończą się jesienią przyszłego roku i pasażerowie będą podróżować wygodną, bezpieczną trasą – wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Szykują się zmiany w komunikacji publicznej
Od 17 października przystanek Krzywoustego Wiadukt będzie miał zmienioną nazwę na Bobrzańska.
Linia nr 5 – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg trasy od 17 października
GÓRCZYN – Głogowska – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Zamenhofa – Hetmańska – UNII LUBELSKIEJ
Linia nr 18 – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg trasy od 17 października
FRANOWO – Szwajcarska – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Zamenhofa – Krzywoustego – Królowej Jadwigi – Matyi – Roosevelta – Dąbrowskiego – OGRODY
Linia nr 17 – zawieszona
Linia nr 154 – nowa trasa od 17 października (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
SPŁAWIE – Szczepankowo – Ługańska – Krzywoustego – Wiatraczna – Chartowo – Piaśnicka – Inflancka – Milczańska – Brneńska – Jantar – Krzywoustego – RONDO RATAJE
Powrót:
RONDO RATAJE – Jana Pawła II – Krzywoustego – Jantar – Brneńska – Milczańska – Inflancka – Piaśnicka – Chartowo – Bobrzańska (dawniej: Krzywoustego Wiadukt) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – SPŁAWIE
Linia nr 190 – wydłużona trasa od 17 października (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
OS. SOBIESKIEGO – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Jantar – Brneńska – Milczańska – Inflancka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – BOBRZAŃSKA (dawniej: Krzywoustego Wiadukt)
Zmiany dotyczą także rowerzystów. – W pierwszy etapie obowiązującym od 17 października, niedostępny będzie fragment ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż torowiska – na odcinku od przystanku tramwajowego Kórnicka do końca aktualnego przebiegu ul. Warczygłowy. Piesi będą mogli obejść zamknięty fragment wzdłuż ul. Warczygłowy i następnie wrócić na dostępny odcinek wzdłuż przebudowywanej trasy tramwajowej. Z kolei rowerzyści na zasadach ogólnych mogą przejechać ul. Warczygłowy i także wrócić na istniejący odcinek. – informują PIM
Na tym etapie nie przewiduje się zmian dla kierowców.