mat. ZDMNa początku roku Poznań złożył wnioski w naborze do projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” prowadzonego przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Ta ogłosiła wyniki naboru wniosków na likwidację przejazdów kolejowych. – Przebudowa przejazdu przez ul. Starołęckiej znalazła się na liście podstawowej razem z projektami 15 innych samorządów. Przyznano na tę inwestycję niecałe 12 milionów złotych. Uzyskane dofinansowanie pokryje jednak zaledwie 10 procent całego przedsięwzięcia. Miasto będzie więc szukać dodatkowego źródła finansowania i prowadzić dalsze rozmowy z władzami kolejowymi i centralnymi. Przebudowa przejazdu na ul. Starołęckiej to bowiem jedna z najważniejszych inwestycji, której oczekują mieszkańcy, a Miastu zależy na jak najszybszej jej realizacji. – informują urzędnicy.
Obecnie piesi, rowerzyści i kierowcy tracą wiele czasu w oczekiwaniu na otwarcie rogatek na przejeździe kolejowym, który bardzo często jest zamykany ze względu na duży ruch pociągów. – Według danych kolejowej spółki to szósty najbardziej obciążony przejazd w kraju. – doprecyzowuje Urząd Miasta Poznania.
Inwestycja zakłada likwidację przejazdu kolejowego w ciągu ul. Starołęckiej. – Planowana jest rozbudowa tej ulicy na odcinku ok. 500 m od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Orląt. Powstać ma też tunel w ciągu linii kolejowej 272 Poznań – Kluczbork, z uwzględnieniem planowanych inwestycji kolejowych – Kolei Dużych Prędkości i rozbudowy linii 272. – czytamy w komunikacie.

