fot. FB/MariuszWiśniewski

Wczoraj w Warszawie zastępca prezydenta Mariusz Wiśniewski spotkał się z wiceministrem infrastruktury Piotrem Malepszakiem. Rozmowy dotyczyły budowy tunelu pod torami kolejowymi na Starołęce. – Czynimy bowiem starania o zwiększenie zewnętrznego wsparcia finansowego do planowanej przez nas w tym miejscu inwestycji. Wnioski, po dzisiejszym spotkaniu, są dobrze rokujące – pisze na swoim profilu społecznościowym Mariusz Wiśniewski.

Wniosek urzędników o dotację do budowy bezkolizyjnego przejazdu w ciągu ulicy Starołęckiej uzyskał pozytywną rekomendację. Został on ogłoszony w ramach konkursu w tym roku, przez PKP PLK.

W spotkaniu uczestniczyli także dyrekcja Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta, Bartosz Zawieja – poseł na Sejm RP. – Poseł działa w sejmowych podkomisjach do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz transportu kolejowego, a także przewodniczy Parlamentarnemu Zespołowi ds. Rozwoju Aglomeracji Poznańskiej – przypomina Wiśniewski.

Przypomnijmy. Na początku roku Poznań złożył wnioski w naborze do projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” prowadzonego przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Ta ogłosiła wyniki naboru wniosków na likwidację przejazdów kolejowych. Przebudowa przejazdu przez ul. Starołęckiej znalazła się na liście podstawowej razem z projektami 15 innych samorządów. Przyznano na tę inwestycję niecałe 12 milionów złotych. – Uzyskane dofinansowanie pokryje jednak zaledwie 10 procent całego przedsięwzięcia. Miasto będzie więc szukać dodatkowego źródła finansowania i prowadzić dalsze rozmowy z władzami kolejowymi i centralnymi. Przebudowa przejazdu na ul. Starołęckiej to bowiem jedna z najważniejszych inwestycji, której oczekują mieszkańcy, a Miastu zależy na jak najszybszej jej realizacji. – informują urzędnicy.

Obecnie piesi, rowerzyści i kierowcy tracą wiele czasu w oczekiwaniu na otwarcie rogatek na przejeździe kolejowym, który bardzo często jest zamykany ze względu na duży ruch pociągów. – Według danych kolejowej spółki to szósty najbardziej obciążony przejazd w kraju. – doprecyzowuje Urząd Miasta Poznania.

Inwestycja zakłada likwidację przejazdu kolejowego w ciągu ul. Starołęckiej. – Planowana jest rozbudowa tej ulicy na odcinku ok. 500 m od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Orląt. Powstać ma też tunel w ciągu linii kolejowej 272 PoznańKluczbork, z uwzględnieniem planowanych inwestycji kolejowych – Kolei Dużych Prędkości i rozbudowy linii 272. – czytamy w komunikacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *