Ruszyła budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Starołęckiej z Głuszyna. Krzyżówka jest zamknięta od strony Czapur i Głuszyny. Przewidziane są objazdy. Prace potrwają tutaj do końca listopada. Trasy zmienią kursujące tu autobusy komunikacji miejskiej.

Koszt inwestycji to 5,3 miliony złotych, realizuje ją firma SKANSKA na zlecenie Poznańskich Inwestycji Miejskich. Na skrzyżowaniu często dochodziło do wypadków i kolizji. Miasto uznało, że trzeba w tym rejonie poprawić bezpieczeństwo. – Jest to inwestycja podnosząca przede wszystkim bezpieczeństwo. Usprawni ona przejazd przez to niełatwe skrzyżowanie. Przy rosnącym ruchu samochodowym jest tu niebezpiecznie o każdej porze dnia. – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

Prace, oprócz budowy ronda i remontu nawierzchni, obejmą m.in. budowę chodników, dróg dojazdowych do posesji oraz skrzyżowań, ścieżki rowerowej i zatoki autobusowej, przebudowę linii energetycznych, telekomunikacyjnych, wodociągowych i gazowych, a także kanalizacji deszczowej.
W trakcie prowadzonych robót w rejonie skrzyżowania ul. Starołęckiej i ul. Głuszyna obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Całkowicie wyłączony z eksploatacji będzie w tym czasie odcinek ul. Głuszyna od skrzyżowania ze Starołęcką do ul. Lipnickiej. Ul. Starołęcka, na odcinku od Wadowickiej do skrzyżowania z Głuszyną, będzie jednokierunkowa, a ruch na niej będzie odbywał się jedynie w kierunku prowadzącym od centrum Poznania. Lewoskręty w Andrychowską i Wadowicką nie będą możliwe, a dojechać do tych ulic będzie można od ul. Rozwadowskiej, albo objazdem przez ul. Lipnicką, Głuszyna, Klimontowską i Staszowską.
Jeden kierunek jazdy, będzie obowiązywał także na ul. Głuszyna – od Lipnickiej do Klimontowskiej. Samochody będą poruszały się po nim również w kierunku prowadzącym od centrum Poznania. Podczas remontu niemożliwy będzie lewoskręt z ul. Głuszyna w Skawińską. Nie będzie można także skręcić w Lachowicką. Do obu tych ulic będzie można dojechać objazdem, prowadzącym od ul. Staszowskiej, na której będzie obowiązywał jeden kierunek jazdy.

W wyniku nowej, tymczasowej organizacji ruchu od 10 lipca zmienią się trasy, którymi kursować będą autobusy linii 58, 247 i 527. Autobusy 58 i 247 poruszające się się od strony Starołęki do Sypniewa kursować będą przez ul. Lipnicką. Trasa autobusu linii 527 ze Starołęki do Kamionek nie ulegnie zmianie, jednak w kierunku przeciwnym będzie on kursował przez Lipnicką, Głuszynę, Staszowską i Czernichowską. Tymi ostatnimi ulicami poruszać się będą również autobusy linii 58 i 247 jadące z Sypniewa na Starołękę. – Na trasie objazdowej zlokalizowany zostanie przystanek na żądanie Andrychowska. W czasie remontu nieczynne będą dotychczasowe przystanki Starołęka Wielka na ulicy Głuszyna – w obu kierunkach – oraz Tarnobrzeska w kierunku Starołęki. Funkcję przystanku Starołęka Wielka przejmie przystanek na ul. Starołęckiej w kierunku Sypniewa i Andrychowska n/ż na ul. Staszowskiej – wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

Kiedy prace się zakończą? – Będziemy się starali ukończyć ją jak najszybciej. Koniec prac planowany jest na listopad, natomiast na grudzień przewidujemy początek użytkowania w pełni funkcjonalnego ronda. – dodaje Wudarski.

Miasto wyjaśnia również, co się stanie z pobliską charakterystyczną dla tego miejsca figurką Marii Niepokalanej, która stoi na środku obecnego skrzyżowania. – Miejski Konserwator Zabytków nie wyraził zgody na to, by ta rzeźba, ufundowana ponad 100 lat temu przez gminę Starołęka Wielka, stanęła na stałe w innym miejscu. – zapewniają urzędnicy. – To co dla mieszkańców jest bardzo ważne – figurka zostanie na czas remontu przeniesiona w bezpieczne miejsce. Po zakończeniu inwestycji powróci na środek nowego ronda. – uzupełnia zastępca prezydenta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *