fot. SM Osiedle Młodych

Administracje oraz radni osiedlowi co miesiąc podsumowują swoją działalność. Wiemy jakie decyzje i realizacje zostały podjęte i przeprowadzone w lipcu. Przedstawiamy te najważniejsze:

Osiedle Piastowskie:

Działania kierownictwa osiedla:

W wejściu na os. Piastowskim 18 wymieniono duży dźwig osobowy, natomiast w budynku na os. Piastowskim 36 wymieniono sterowania do dźwigów osobowych.

Na bieżąco przeprowadzane są prace konserwatorskie na terenach zieleni. W lipcu we wszystkich nieruchomościach przeprowadzono koszenie trawy oraz przycięto wierzby.

Wykonano także mniejsze prace jak wymiana wodomierzy.

Działania rady osiedla:

Odczytano pismo zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Osiedle Młodych” do Wydziału Urbanistyki i Architektury urzędu miasta Poznania. – O wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Ludwika Zamenhofa 138 w Poznaniu. Poinformowano radę osiedla, że kierownictwo w związku z podwyżką od 1 lutego 2023 roku cen za podgrzew wody, w miesiącu czerwcu 2023 roku przeprowadziło przekazem radiowym odczyt liczników ciepłej i zimnej wody oraz rozliczenie zużycia wody w lokalach mieszkalnych. Rozliczenie zostało wykonane celem bieżącej analizy, dokonano również rozliczenia zaliczek wnoszonych na wodę. – informuje kierownik osiedla.

W ramach spraw wniesionych na posiedzeniu podjęty został temat, będący w centrum zainteresowania mieszkańców, a dotyczący płatnej strefy parkowania. Poinformowano, że tworzony jest projekt regulaminu dotyczący korzystania z płatnej strefy parkowania oraz wybrano cztery firmy, do których zostaną wysłane zapytania ofertowe. Dużo uwagi poświęcono dyskusji nad sprawą centralek domofonowych obsługiwanych przez chip.

Os. Jagiellońskie, Oświecenia i Powstań Narodowych:

Działania kierownictwa osiedla:

Kierownictwo informuje, że na bieżąco usuwane są skutki pożarów altan śmietnikowych. Tutaj największą inwestycją jest kompleksowy remont altany w szczycie budynku na os. Jagiellońskim 7.

W lipcu firma konserwująca zieleń skosiła trawniki na os. Jagiellońskim w ramach drugiego koszenia. Dokonano przycinania róż na rabatach oraz odmładzania i cięcia żywopłotów.

Sprawdzono również korony drzew między innymi wierzb. W wyniku wahania temperatury i suszy podlane zostały nowe nasadzenia drzew i rabat.

Działania rady osiedla: zakończono wymianę ogrodzenia placu zabaw na osiedlu Oświecenia przy budynku 103-112.

Zakończono wymianę instalacji wodno – kanalizacyjnej i gazowej na os. Oświecenia 47-52, wykonano konserwację małej architektury (ławki- naprawa, malowanie), zlecono firmie zewnętrznej ,,AVEST” mycie okien na klatkach schodowych. Poza tym kierownictwo wystosowało pismo do Zarządu Dróg Miejskich z prośbą o naprawę nawierzchni przy przystanku przy ul. Piłsudskiego na wysokości os. Jagiellońskiego oraz parkingu należącego również do Miasta na os. Jagiellońskim. Omówiono również temat jakości świadczonych usług przez firmę sprzątającą części wspólne nieruchomości.

Os. Pomet:

Działania kierownictwa osiedla:

W lipcu zakończono remont drugiego pionu balkonów na budynku nr 50 przy ul. Krańcowej. Przy okazji remontu balkonów usunięto skutki ubiegłorocznego pożaru, który uszkodził elewację.

W budynku przy ul. Nadolnik 3 wymieniono główne drzwi do piwnicy na nowe, przeciwpożarowe. W przyszłym roku planujemy remont klatki schodowej w całym wejściu.

Z końcem miesiąca przystąpiliśmy do koszenia trawy. Prace rozpoczęły się 24 lipca, kilka dni po zakończeniu koszeń przez służby miejskie, na terenach z nami graniczącymi.

Kierownictwo po konsultacji ze strażą miejską przystąpiło również do uzupełnienia i uporządkowania oznakowania stałej organizacji ruchu na naszym terenie.

Najbliższe posiedzenie Rady Osiedla odbędzie się 31 sierpnia.

Os. Armii Krajowej, Bohaterów II Wojny Światowej i Rzeczypospolitej:

Działania kierownictwa osiedli:

Przystąpiono do uporządkowania części terenu w szczycie budynku nr 18 na osiedlu Armii Krajowej, na którym urządzony zostanie parking dla mieszkańców. Chodzi o teren położony przy ulicy Kukułczej pomiędzy powstającym parkingiem strzeżonym zlokalizowanym na terenie miejskim oraz parkingiem społecznym, prowadzonym przez stowarzyszenie mieszkańców. Szacujemy, że na “naszej” części terenu będzie możliwość zaparkowania ok. 50 samochodów. Do wykonania pozostają prace związane z wyrównaniem terenu oraz wykonaniem ogrodzenia i wjazdu.

W ramach prac związanych z utrzymaniem zieleni koszono trawy oraz prowadzono bieżącą pielęgnację drzew i krzewów.

Działania rady osiedli:

Posiedzenie Rady Osiedli odbyło się 3 lipca. Większość spraw dotyczyła pielęgnacji zieleni, oznakowania ulic, otoczenia altanek śmietnikowych, w tym wygrodzeń na gabaryty i zmiany usytuowania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, ustawienia lub wymiany ławek, ustawienia stacji rowerowych, oświetlenia ulicznego. 

Rada Osiedli zapoznała się również z uwagami przesłanymi przez zarząd spółdzielni do Wydziału Urbanistyki i Architektury urzędu miasta Poznania dotyczącymi postępowania w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego na działkach położonych przy ul. Ludwika Zamenhofa 138 (teren po HCP). – Rada w pełni poparła stanowisko zarządu o wydanie negatywnej opinii w tej sprawie i wyraziła nadzieję, że wspólne działanie, podobnie jak miało to miejsce w przypadku próby budowy budynku wielorodzinnego na os. Rzeczypospolitej zakończy się sukcesem. – informuje kierownik.

Os. Lecha i Czecha:

Działania kierownictwa osiedli:

Obecnie na ukończeniu są prace związane z modernizacją miejsc parkingowych i wymianą nawierzchni na kostkę brukową na os. Lecha 21-36 i 45-55.

Na osiedlu Lecha 2-13 zakończono montaż wiat na odpady wielkogabarytowe. Wiaty wykończone są ozdobnym panelami imitującymi liście, co zostało pozytywnie odebrane przez naszych mieszkańców. Kolejne wiaty zostaną zamontowane na os. Lecha przy budynku nr 15-20, 98-109, 39, 40 oraz na os. Czecha 114-128 i 49-58.

Na os. Czecha przed budynkiem nr 61-72, w miejscu zdemontowanych piaskownic wykonano nowe klomby, na których posadzone zostały kwiaty i dekoracyjne krzewy. Wykonano również prace pielęgnacyjne polegające na  pieleniu rabat i zieleni

Działania rady osiedli:

5 lipca odbyło się posiedzenie rady osiedli Lecha i Czecha. Na wniosek mieszkańca omówiona była sprawa zmiany programu sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Piaśnickiej – Chartowo, który zaproponował zrobienie oddzielnych świateł dla pojazdów jadących od strony M1 ul. Piaśnicką i skręcających w ul. Chartowo, a oddzielne dla pojazdów jadących od strony os. Lecha. Radni postanowili przygotować propozycję pisma skierowanego do Zarządu Dróg Miejskich w ww. temacie.

Ze względu na stały problem podrzucania śmieci wielogabarytowych na naszych osiedlach, został poruszony temat zainstalowania w altanach śmietnikowych monitoringu. 

Os. Tysiąclecia:

Działania kierownictwa:

Zakończono wymianę dwóch dźwigów osobowych w „desce” w klatkach nr 4 i 7.

Sukcesywnie prowadzone są prace związane z odmalowaniem znaków poziomych (tj. miejsca dla osób z niepełnosprawonościami, przejścia dla pieszych itp.) na terenie osiedla, zgodnie z opracowanym Projektem Stałej Organizacji Ruchu.

W lipcu zostały odmalowane ławki oraz uzupełniono piasek na placach zabaw oraz na boisku do siatkówki.

Działania rady osiedla:

5 lipca odbyły się dwie komisje, tj. Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi oraz Komisja Rewizyjna.

Os. Stare Żegrze i Polan:

Działania kierownictw:

Na os. Polan na wniosek mieszkańców jednej klatki zamontowano krzesełko spoczynkowe, na bieżąco przeprowadzane były prace konserwacyjne na obu osiedlach. Kierownictwa wykonały także szereg mniejszych remontów i działań.

Działania rady osiedli:

Posiedzenie rady osiedli odbyło się 3 lipca. Kierownik odczytała pismo Zarządu Dróg Miejskich. – Zawierało ono odpowiedź na prośbę Kierownictwa Osiedli z dnia 28.04.2023 r. o uporządkowanie terenu zieleni przy osiedlu Polan, w pasie drogowym ul. Inflanckiej. Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że śmieci znajdujące się w pasie drogowym ulicy Inflanckiej na odcinku od ul. J. Piłsudskiego do ul. Pawiej, w tym na trawnikach przy parkingu na wysokości os. Polan, zostały uprzątnięte w dniu 30.05.2023 r. Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że nie zlecił wygrabienia liści znajdujących się na przedmiotowym terenie zieleni, gdyż rozkładające się liście użyźniają glebę oraz zatrzymują w niej wilgoć. Stan fitosanitarny drzew jest regularnie monitorowany, również pod kątem ewentualnego zagrożenia bezpieczeństwa użytkowników pasa drogowego. – informuje kierownictwo.

Os. Orła Białego:

Działania kierownictwa:

Kierownictwo osiedla przekazało do użytku mieszkańców windę w wejściu 109. Rozpoczęło malowanie znaków drogowych poziomych – uzupełnienie miejsc postojowych, kopert przeciwpożarowych itp.

W ostatnich dniach lipca Zakład Robót Drogowych na zlecenie urzędu miasta Poznania, rozpoczął remont nawierzchni asfaltowej wyjazdu z osiedla na wysokości kościoła. – Jest to odpowiedź Zarządu Dróg Miejskich na prośby mieszkańców oraz kierownictwa osiedla, które planuje w miesiącu sierpniu rozpoczęcie drugiego etapu remontu drogi kościelnej i połączenia jej z naprawioną przez miasto nawierzchnią drogową. – informuje kierownictwo.

Działania rady osiedla:

Posiedzenie rady osiedla Orła Białego odbyło się 4 lipca.

Os. Rusa:

W budynku os. Rusa 1-10 w pionie nr 7-8 kontynuowane były prace związane z kompleksowym remontem balkonów połączonym z demontażem betonowych osłon oraz mniejsze remonty.

Działania rady osiedla:

Poruszono też kwestie będące przedmiotem wcześniejszych obrad Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi. Omówiono między innymi sprawy związane z funkcjonowaniem lokali użytkowych oraz porządku i bezpieczeństwa w budynkach i na terenie osiedla.

Więcej informacji dotyczących bieżących działań kierownictw i rad osiedli można znaleźć na stronie SM „Osiedle Młodych”, wystarczy wejść na stronę główną i wybrać z lewej kolumny interesujące nas osiedle.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *