Modernizacja tramwajowej trasy kórnickiej idzie zgodnie z harmonogramem – taką informację przekazała spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie. Właśnie rozpoczęło się układanie nowego torowiska.

Remont trasy kórnickiej był konieczny ze względu na zły stan techniczny torowiska. Jest on uciążliwy dla mieszkańców, ale powinien zakończyć się jesienią 2023 roku.

Do tego czasu konieczna jest wymiana torów i trakcji. W grudniu prace wchodzą w nowy etap.

– Tam, gdzie zdemontowano już stare torowisko, wykonawca buduje konstrukcję nowego. Jednocześnie trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska od ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej powstaje kanalizacja deszczowa – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Remont ma poprawić trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu wynikających z przejazdu tramwajów, co zwiększy komfort okolicznych mieszkańców.

Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje i nasadzenia zieleni.

Przystanek przy os. Polanka zostanie przesunięty, a na wysokości budowanych osiedli na łacinie powstanie zupełnie nowy. Dotychczasowy przejazd samochodowy przez tory zostanie zamknięty dla samochodów. Nowy pojawi się przy skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II. Wzdłuż torów pojawi się nowa ścieżka pieszo-rowerowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *