fot. PIM

Mosty mają połączyć Stare Miasto z Ostrowem Tumskim, a dalej z Wartą i Jeziorem Maltańskim. Na przełomie stycznia i lutego zakończyły się prace fundamentowe. – W ostatnim czasie wykonawca koncentrował się na robotach ziemnych oraz budowie fundamentów podpór obiektów. Odpowiednie posadowienie przeprawy jest kluczowe, najgłębsza sekcja ściany szczelinowej liczy 25 metrów długości. Roboty były realizowane głębiarkami o ciężarze ok. 120 ton. Prace fundamentowe już za nami, co oznacza, że wkrótce na plac budowy będą transportowane elementy konstrukcji obu mostów – zapowiada Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Obecnie wykonawca przygotowuje się do prac żelbetowych. 

Przeprawa przez mosty ma być podzielona na część dla spacerujących i część dla rowerzystów. – W związku z wnioskami o wydzielenie ruchu rowerowego, jednostki miejskie podjęły decyzję o wprowadzeniu separacji z uwagi m.in. na Program Rowerowy Miasta Poznania i prognozowane intensywne wykorzystywanie przepraw w codziennych podróżach. – informują urzędnicy.

Mosty Berdychowskie to przeprawa zarówno nad Wartą oraz Kanałem Ulgi. Most nad Wartą będzie liczył 165 metrów długości, natomiast ten nad Cybiną 117 metrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *