Gdzie seniorzy mogą liczyć na pomoc?

W związku z ogromną liczbą zachorowań w kraju i w naszym mieście oraz mając na uwadze bezpieczeństwo seniorów Centrum Inicjatyw Senioralnych ponownie uruchomiło:

Akcja „Zakupy dla seniorów” ma chronić przed koniecznością wychodzenia z domów osoby starsze i osoby z niepełnosprawnościami, które mieszkają w Poznaniu. Mogą z niej skorzystać poznaniacy i poznanianki powyżej 60. roku życia, którzy samotnie prowadzą gospodarstwo domowe lub mieszkają z drugą osobą z niepełnosprawnościami, długotrwale chorą lub niesamodzielną. Zakupy dostarczone zostaną również do mieszkania osoby z niepełnosprawnością, która ukończyła 18 lat, mieszka w Poznaniu i samotnie prowadzi gospodarstwo domowe.

Usługa dostarczenia podstawowych, codziennych produktów i leków będzie bezpłatna, ale koszt zamówionych zakupów pokrywa zainteresowany (nie może on przekroczyć kwoty 200 złotych). Żywność, środki higieniczne i środki czystości będą kupowane w ilościach niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania, w sklepach położonych w najbliższej okolicy zamieszkania seniorów. Leki kupione zostaną na podstawie recept. Zakupione i przyniesione produkty nie będą podlegały zwrotowi.

Zgłoszenia

Aby zgłosić potrzebę zakupów, wystarczy zadzwonić do Biura Poznań Kontakt: numer telefonu 61 646 33 44, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 20.00.

Telefon Serdeczności ma przeciwdziałać samotności wśród osób starszych w trudnym okresie pandemii. Mogą z niego skorzystać wszyscy seniorzy, którym doskwiera poczucie izolacji i samotności nasilające się w związku z kwarantanną, nie mają z kim porozmawiać i chcieliby podzielić się swoimi przemyśleniami, lękami, obawami. Wystarczy zadzwonić pod numer: 691 870 091, by uzyskać wsparcie (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora).

Telefon czynny będzie od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-20.00. Numer 691 870 091 obsługiwany jest przez pracownika Zespołu Dziennych Domów Pomocy, który na co dzień współpracuje z seniorami, zna ich problemy i jest gotowy do udzielenia wsparcia i przydatnych informacji przez telefon.

Uruchomiony został specjalny numer telefonu: 603 489 205 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora), pod którym trzy razy w tygodniu pracownik Centrum udziela porad cyfrowych.

Dyżury:

poniedziałek-środa, godz. 10.00-14.00

Wsparcie obejmuje rozwiązywanie problemów z:

  • komputerem,
  • tabletem,
  • telefonem (SMARTFONEM),
  • aparatem fotograficznym.

Konsultanci udzielają m.in. porad jak:

  • wysłać e-maila,
  • zgrać zdjęcia z telefonu,
  • pobrać z Internetu aplikacje i programy (komunikatory) umożliwiające bezpłatne rozmowy i wideorozmowy,
    założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych,
  • dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki nowych technologii bez wychodzenia z domu,
    wyszukać w Internecie strony, które oferują aktywne i ciekawe propozycje spędzenia czasu (dopasowane do preferencji i zainteresowań osoby dzwoniącej),
  • inne – ograniczone do tych, które nie wymagają udzielania danych wrażliwych, takich jak: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *