fot. ZTM

Modernizacja tramwajowej trasy kórnickiej dobiega końca. Z tego względu Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował nowy układ tramwajowy w Poznaniu i na Ratajach.

Zmiany dotyczą właściwie całego miasta. Dwie z nich mają poprawić częstotliwość kursowania tramwajów na Ratajach. Chodzi o linię nr 15 i 16. Obecnie kursują one z os. Sobieskiego. 15-tka dojeżdża do Junikowa, a 16-tka do al. Marcinkowskiego. Obie kursują przez centrum. Po zmianach obie linie nadal mają obsługiwać centrum, ale po drodze na Nowe Miasto. Tramwaje obu linii mają jeździć po prawie tej samej trasie.

W momencie gdy mamy dwie linie na bardzo podobnej trasie to w momencie, gdy zsynchronizujemy kursy i „piętnastka” będzie jeździć np. o godz. 11:00 a „szesnastka” o 11:05 to co pięć minut mamy tak na prawdę tramwaj – mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Tak mają wyglądać trasy obu linii tramwajowych po zmianach:

Linia nr 15

OS. SOBIESKIEGO – PST – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Św. Marcin (powrót: pl. Wolności – Gwarna) – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 16

OS. SOBIESKIEGO – PST – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Św. Marcin (powrót: pl. Wolności – Gwarna) – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO

Propozycje już wzbudzają kontrowersje. Przeciwko zmianom są mieszkańcy Piątkowa. Nie chcą, aby na linii nr 15 następowały jakiekolwiek zmiany i zamieścili w tej sprawie petycję w internecie.

Obecnie dwie linie z pętli Sobieskiego skierowane są w kierunku Rataj: 12 i 16. Propozycja skierowania na w tym kierunku trzeciej linii, 15-stki kosztem likwidacji bezpośredniego połączenia tramwajowego Piątkowa oraz Winograd z Grunwaldem w naszym odczuciu jest nieracjonalne – czytamy w tekście petycji.

Proponowane zmiany mają zostać wprowadzone na początku przyszłego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *