fot. UMP

Przebudowa trasy kórnickiej dobiega końca. Jednak budowa nowego torowiska i sieci trakcyjnej to nie wszystko, inwestycja dotyczyła także modernizacji przystanków i dostosowania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wzdłuż torów powstają wygodnie chodniki i droga rowerowa. – Do dyspozycji mieszkańców jest już także nowy odcinek tzw. ringu Łacina (przedłużenie ul. Pleszewskiej). Do zadań wykonawcy należała również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje. – informuje PIM.

Torowisko między ul. Jana Pawła II a os. Lecha zostało już przetestowane, miasto otrzymało także pozwolenie na użytkowanie. – Odcinek między ul. Jana Pawła II a os. Lecha jest ostatnim etapem wieloletniego programu przebudowy torowisk na Ratajach, od trasy kórnickiej, przez torowisko wzdłuż ul. Chartowo wraz z rondem Żegrze, po nowy odcinek do osiedli przy ul. Unii Lubelskiej – wskazuje Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Tramwaje będą jeździły, ale inwestycja jeszcze nie jest w pełni zakończona. – Na trzech przejściach przez torowisko (pomiędzy przystankami Polanka i Łacina, przy przystanku Os. Tysiąclecia oraz na końcowym odcinku przy os. Lecha) nie będzie jeszcze działała nowa sygnalizacja świetlna – piesi powinni zwracać szczególną uwagę na tramwaje. Dostępne są także dla nich nowe chodniki, natomiast droga rowerowa wzdłuż torów pozostanie jeszcze przez jakiś czas nieprzejezdna. Systematycznie udostępniana będzie infrastruktura przystankowa, w tym mała architektura i oświetlenie. Gdy tylko będzie to możliwe, otwierane będą ostatnie schody i zjazdy na przystanki. Pozostałe do wykonania prace w rejonie torowiska nie będą miały wpływu na ruch tramwajów. – informuje PIM.

Tramwaje będą kursować zgodnie z nowym rozkładem jazdy. Po otwarciu trasy na odcinek pomiędzy os. Lecha a skrzyżowaniem ulicy Kórnickiej i Jana Pawła II wrócą tramwaje czterech linii: 3, 16, 17 i 18.

Linia nr 3 

BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – UNII LUBELSKIEJ

Powrót:

UNII LUBELSKIEJ – Żegrze – Chartowo – Os. Lecha – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – Winogrady – Naramowicka – BŁAŻEJA

Linia nr 16 

OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO

Powrót:

FRANOWO – Os. Lecha – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – trasa PST – OS. SOBIESKIEGO

Linia nr 17

GÓRCZYN PKM – Głogowska – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – pl. Ratajskiego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Rondo Starołęka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 18 

OGRODY – Roosevelta – Matyi – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *